Kennis kwaliteit en veiligheid borgen in 2019

Schadeherstel in 2019
Kwaliteit en veiligheid heeft een prijs
Het geluid voor kwaliteit en veiligheid komt steeds meer naar buiten, 51 procent van de consumenten is eventueel bereid meer premie te betalen voor de autoverzekering. De reden hiervoor is dat ze willen dat veiligheid en kwaliteit van schadeherstel aan hun voertuig geborgd blijft.
Dit blijkt uit uitgebreid onderzoek van EM, in opdracht van FOCWA, onder Nederlandse autobezitters.
Meer premie
Uit het onderzoek blijkt volgens FOCWA ook dat vooral de groep jongeren (18 – 30 jaar) meer premie wil betalen, zodat herstelbedrijven de noodzakelijke investeringen in opleidingen en gereedschappen kunnen blijven doen. FOCWA reageert verheugd te zijn met de resultaten van dit onderzoek. “Veiligheid en kwaliteit kennen zeker een prijs”, aldus FOCWA-directeur Femke Teeling: “Auto’s worden steeds complexer en duurder, maar ook onderdelen en nieuwe technologieën zoals rijhulpsystemen, vergen heel veel van een goed geoutilleerd autoschadeherstelbedrijf.”
Investeringen
De complexer wordende voertuigen vragen om steeds hogere investeringen van herstellers in de uitrusting van hun werkplaats, equipment, kennis en opleidingen. Volgens FOCWA kunnen de herstellers enkel op deze wijze de noodzakelijke kwaliteit en veiligheid waarborgen.
De brancheorganisatie hanteert daarom ook strenge lidmaatschaps- en kwaliteitseisen, wat een belangrijk breekpunt is voor 83 procent van de ondervraagde consumenten.