Van Carbid naar Laser licht met meer zicht

DE VOLLE STRAAL
Van Carbid naar Laser
We flitsen en schreeuwen het al jaren, het begrip, de kennis en daarmee ook de reparatie kwaliteit, word in 2020 steeds meer een voldongen feit!
Aan de buitenkant lijkt een auto, afgezien van mode en ontwikkeling, bijna niets veranderd. Nog steeds 4 wielen, rondom ramen, carrosserie heeft een mooi kleurtje, stoelen en banken, een stuur en verlichting als het donker is of wordt.
Om even een kleine inkijk te geven in de realiteit en het feit dat bovenstaande gedachte, mocht je er nog zo over denken, toch wel een beetje naïef is. Willen we jullie graag even meenemen in een klein onderdeel van het geheel “de verlichting” wat toch wel een stapje heeft gemaakt de afgelopen jaren, van carbidlantaarn tot Laserlicht.
Nog steeds de afgelegde weg, van niet verhard, geen reflecterende strepen op de weg en verlichting met een carbidlantaarn, naar laserlicht wat over een afstand van 900 meter de vooruitgang op het asfalt verlicht.
Van de duplolamp naar H4, H1, H2, H3, H7, H8, Xenon met starter en koplamp reiniging/stabilisator, naar LED en Laser met eigen camera en regeleenheid.
Tot en met Xenon verlichting hebben al deze vormen van verlichting 1 lichtbundel. Vanaf LED verlichting, met een eigen camera en regeleenheid, is de lichtbundel ook een geheel eigen leven gaan leiden.
Dit alles om de bestuurder het meest te laten profiteren van zijn eigen lichtbundel en vervolgens ook om de tegenligger niet te plagen met zijn uitgezonden lichtbundel.
Wij kunnen u beloven, van ons mag u verwachten dat wij het weten, die techniek gaat ver, heel erg ver!
Daarbij zult u waarschijnlijk ook wel begrijpen dat er toch iets meer en iets anders bij komt kijken als er een koplamp wordt vervangen bij schade of defect.
Software moet worden gedownload en alles moet opnieuw worden in geleerd, een koplamp komt (software) leeg binnen, moet dus na download, opnieuw worden geprogrammeerd en gecodeerd. Van lichtsterkte, tot uitzending van de lichtbundel, alles in nauwe samenwerking met de camera.
Om samen te kunnen blijven genieten van deze vooruitgang en van de mooie techniek, is er dus wel enige mate van grootlicht van de technische specialisten nodig, wat aangevuld dient te worden met het benodigde en juiste equipement!
Het grootlicht, de kennis en gebruik van het juiste equipement, borgen wij graag voor je in het reparatieproces.
Wij zorgen dat je eigen zicht weer veilig wordt verlicht en jou licht veilig wordt uitgelicht voor de medeweggebruiker zijn zicht!