Wat zwakte met een mens en medemens kan doen

Zwakte aanbrengen om er beter uit te komen
Wat zwakte met een mens kan doen | Zelf uit de kreukels blijven door een goed functionerende kreukelzone.
Een kreukelzone is een gebied in een carrosserie, wat met opzet is verzwakt, dit is bewust gedaan om bij een impact zo weinig als mogelijk letsel te veroorzaken aan bestuurder en inzittenden.
Door het op juiste wijze aanbrengen van deze verzwakking, is het in de praktijk dus mogelijk om de energie die vrijkomt tijdens een impact, op te laten nemen in het zwakke gedeelte van de carrosserie. Als je daarachter simpel gezegd een hele stevige kooi maakt waarin bestuurder en inzittenden zich bevinden, die vervolgens vol gaat hangen met airbags, gordels en gordelspanners, is het dus heel goed mogelijk om de impact op inzittenden zoveel als mogelijk toch enigszins te beperken.
Autoschadeherstel in 2020 gaat hier dus met name over, wat mag je wel herstellen, hoe moet je het dan herstellen en misschien nog wel belangrijker, wat mag je absoluut niet herstellen!
Een bijzonder vervelende bijkomstigheid hierbij is dat je dit aan de buitenkant vaak niet kunt zien.
Kennis van zaken is in 2020 eigenlijk dus alles waar het in beginsel om draait bij autoschadeherstel, de uitvoering en resultaat komt in een later stadium.
De uitvoering aan de buitenkant zal altijd visueel zijn, zijn de maatvoeringen goed, glans van de nieuw aangebrachte lak, geen stof in de lak, enz. enz.
De uitvoering aan de binnenkant zal helaas pas pijnlijk zichtbaar worden als er daadwerkelijk een serieuze impact plaatsvindt.
Vanuit veiligheidsoogpunt zou het eigenlijk veel beter zijn, dat het resultaat van de binnenkant, aan de buitenkant zichtbaar zou zijn, in plaats van andersom.
Persoonlijk zou ik namelijk veel liever een stofje in de lak willen zien, dan dat mijn eigen veiligheid en dat van de inzittenden op enig moment in gevaar zou kunnen komen door het niet naleven van een veilige reparatie methodiek.
Ondanks dat je er als klant vaak niet bij nadenkt, zouden wij als team je toch graag een advies mee willen geven, let zelf ook eens goed op waar je autoschade laat herstellen.
Is het bedrijf waar je voor de deur staat in zijn algemeenheid überhaupt wel “2020 proof? Is er aan de voorkant wel geïnvesteerd?
Als dat namelijk niet zo is, zou je jezelf ook eens een kritische vraag kunnen stellen of er aan de achterkant dan wel is geïnvesteerd.
De vervolg vraag zou dan kunnen zijn, ben je hier dan wel aan het juiste adres met een recente auto, die namelijk wel is uitgerust met allerlei "hedendaagse" constructies en technologieën? Ondanks dat je, door wie dan ook bent gestuurd of op basis van wat dan ook hier geheel onwetend voor de deur staat.
"Vroeger was echt alles anders, kwaliteit in 2020 is een keuze, helaas is die tegenwoordig NIET meer reuze, kwaliteit is wezenlijk iets anders dan Euro's”